Gdy prezent nie jest trafiony

10 lutego
12:30 2010

Przeglądając fora internetowe doszłam do wniosku, że wiele osób kupuje w sklepach internetowych prezenty, które okazują się zupełnie nietrafione. Zazwyczaj nie zgadza się rozmiar, produkt jest niskiej jakości (badziewie), kolor jest nieodpowiedni itd. Po prostu prezent nie jest taki jakiego się spodziewaliśmy. Co wtedy? Czy mamy go wyrzucić? A może położyć na półkę żeby straszył? Czy można zwrócić zakupiony towar?

Według prawa każdy, kto zakupi jakikolwiek przedmiot w sklepie internetowym ma prawo go zwrócić w ciągu 10 dni od dnia otrzymania. Niektóre sklepy oferują więcej czasu na tzw. sprawdzenie towaru. Księgarnia internetowa Merlin czy sklep Ministerstwo Gadżetów oferuje aż 30 dni na zwrot zakupionego produktu.

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość przez Internet:
-może nastąpić bez podania jakiekolwiek przyczyny
-wg prawa powinno nastąpić w 10 dni od dnia otrzymania towaru
-powinno mieć formę pisemną (odpowiednie oświadczenie)
– termin do odstąpienia może być przedłużony do 3 miesięcy, jeżeli właściciel firmy nie zamieścił informacji na piśmie, że w ciągu 10 dni można oddać towar bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Każde odstąpienie od umowy powoduje, że jest ona uznawana za nieważną-niezawartą. Kupujący jest zobowiązany do jak najszybszego zwrócenia zamówionego towaru. Jedyną niedogodnością dla klienta jest fakt, że musi ponieść koszt wysyłki (odesłania) zakupionego towaru, z którego zrezygnował.